Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální klima třídy v 1. ročníku základní školy
Novická, Denisa ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Tématem mé diplomové práce je sociální klima třídy v prvním ročníku základní školy. Práce je zaměřena na utváření a ovlivňování třídního klimatu začínajícím učitelem. V teoretické části se zabývám pojmem třídní klima. Dále také uvádím, jaké metody může využít učitel k ovlivňování třídního klimatu. Pro svou diplomovou práci jsem zvolila metody osobnostní a sociální výchovy, o kterých se v teoretické části podrobněji rozepisuji. A to v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a dále i z didaktického hlediska. V teoretické části uvádím i zralost a připravenost žáků před vstupem do školy a následné zahájení školní docházky. Pro plnou orientaci v této problematice považuji za důležité zmínit se i o metodách, kterými se běžně získávají informace o stavu třídního klimatu. Empirická část obsahuje akční učitelský výzkum podle cyklu McNiffa. Aktivity osobnostní a sociální výchovy jsem rozdělila podle cíle do několika podkapitol. Jedná se o první setkání, seznamování, utváření pravidel, spolupráci, řešení konfliktů a závěrečné aktivity, které ověřují sjednocení kolektivu. Jednotlivé části aktivit jsou vždy rozdělené na přípravu, akci a reflexi. Empirickou část pro úplnost doplňuji o rozhovory nejen s paní učitelkou, která jako jediná vstupuje do dané třídy, ale také se svými...
Porovnání preprimárního, primárního vzdělávání a vstupu dítěte do školy v České republice a v Nizozemsku
Freudenfeldová, Veronika ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáváním preprimárního, primárního vzdělávání a vstupem dítěte do školy v České republice a v Nizozemsku. Je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsáno preprimární a primární vzdělávání v porovnávaných zemích. Přes historický přehled se dostáváme k nynějším systémům vzdělávání a probíhajícím diskuzím, které se zabývají plány ve školství v budoucnu. Dále je popsána pedagogicko-psychologická problematika vstupu dítěte do školy a zápis do prvních tříd v České republice. V praktické části navazuji popisem přestupu dítěte z druhé do třetí třídy v Nizozemsku, což věkově odpovídá vstupu českých dětí do první třídy. Pomocí záznamových archů sleduji a hodnotím rozvoj a učení dítěte v posledním roce předškolního vzdělávání v České republice a v druhé třídě nizozemské základní školy. Cílem diplomové práce bylo, na základě tohoto porovnání, zjistit, jak jsou děti u nás a v Nizozemsku připravené v 5-6 letech na nástup do školy. Otázkou je, zda jsou nizozemské děti ovlivněné a více připravené dřívější povinnou školní docházkou, než děti v České republice.
Vybrané aspekty problematiky školní zralosti a připravenosti
Kováříková, Monika ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Kováříková Monika VYBRANÉ ASPEKTY PROBLEMATIKY ŠKOLNÍ ZRALOSTI A PŘIPRAVENOSTI THE SELECTED ASPECTS OF THE SCHOOL MATURITY PROBLEM ANOTACE V ČESKÉM JAZYCE Tato bakalářská práce se zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou.V teoretické části vymezuje pojmy školní zralost a připravenost, její předpoklady a následnou diagnostiku. Praktická část si klade za cíl seznámit se pomocí kazuistické metody s prací s dětmi s odloženou školní docházkou, původem odkladu, jeho důsledky a následným doplňujícím vývojem v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA V ČESKÉM JAZYCE Školní zralost, školní připravenost, dítě předškolního věku, vstup dítěte do školy, diagnostika školní zralosti.
Škola očima dětí - očekávání a/vs. realita
SUCHARDOVÁ, Lenka
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké představy o škole mají děti před zahájením školní docházky, a jak tyto děti vnímají školní realitu po několika měsících od nástupu do první třídy. Teoretická část obsahuje kapitolu věnující se předškolnímu věku se zaměřením na procesy, které se podílejí na utváření a vyjadřování představ dětí. Další kapitola se věnuje představám dětí o škole. Dotýká se hry na školu, do které se představy promítají, shrnuje současné poznatky o těchto představách a výsledky výzkumu D. Voříškové (2010), které budou použity v závěrečné diskuzi. Dále se teoretická část zabývá mladším školním věkem s důrazem na vstup dítěte do školy, kde okrajově zmiňuje také proces motivace a hodnocení ve škole, které mohou ovlivnit vztah dítěte ke škole. Jako samostatná kapitola je uvedena kresba dětí, prostřednictvím níž můžeme sledovat představy i vnímanou realitu školního života. Praktická část je rozdělena do dvou částí a v úvodu obsahuje popis použitých metod. Pro výzkum představ předškolních dětí o škole byly použity tyto metody: rozhovory, kresba, projektivní karty emocí a pozorování hry na školu. Prostřednictvím těchto metod byly zjištěny klíčové kategorie, které se objevují v představách předškolních dětí o škole a ty byly prezentovány. Pro zjišťování vnímání školní reality očima čerstvých školáků byly použity tyto metody: rozhovory, kresba a projektivní karty emocí. Poté byly prezentovány klíčové kategorie vztahující se ke vnímání školního prostředí očima žáků. Výsledky obou částí výzkumu byly následně porovnány mezi s sebou a také s dostupnými poznatky v této oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.